阳光轻笑

微博:阳光轻笑_Transatlanticism
诶哦三:Transatlanticism_1015
随缘:阳光轻笑

回到顶部

不想再见

琳琳琅琅:

最后这首歌大概会在影院哭着听完吧~网络上找到了群众听译自翻的歌词,十分喜爱,存一份自己感悟。

所有的故事都有结局,PJ大神讲故事很棒,此生有幸得此一听。真是一首伤感的结束曲,像萝卜说的,来首《难忘今宵》多好=3=


I saw the light fade from the sky
亮光消失在天际
On the wind I heard a sigh
我听见风中的叹息
As the snowflakes cover my fallen brothers,I will say this last goodbye
这是我最后的道别,当雪花覆盖我倒下的兄弟

Night is now falling
夜幕降临
So ends this day
了结今日
The road is now calling
旅途在召唤
And I must away
我必须离开
Over hill and under tree
翻越山岭,穿过森林
Through lands where never light has shone
到那没有亮光照耀的大地
By silver streams that run down to the sea
到那奔向大海的银色小溪

Under cloud,benath the stars
云端下,星光下
Over snow when winter*s morn
踏过冬日黎明的雪
I turn at last to paths that lead home
终要回家
And though where the road then takes me
这条路通向哪
I can not tell
我说不上
We came all this way
我们走了那么远
But now comes the day
终于到了今天
To bid you farewell
要说再见

Many places I have been
我去过许多地方
Many sorrows I have seen
见过许多悲伤
But I dont regret
我不后悔
Nor will I forget
也不会忘
All who took the road with me
所有陪我一路走来的人

Night is now falling
夜幕降临
So ends this day
了结今日
The road is now calling
旅途在召唤
And I must away
我必须离开
Over hill and under tree
翻越山岭,穿过森林
Through lands where never light has shone
到那没有亮光照耀的大地
By silver streams that run down to the sea
到那奔向大海的银色小溪

To these memories I will hold
致我永不磨灭的回忆
With your blessing I will go
我将带着你的祝福前行
To turn at last to paths that lead home
终要回家
And though where the road then takes me
这条路通向哪
I can not tell
我说不上
We came all this way
我们走了那么远
But now comes the day
终于到了今天
To bid you farewell
要说再见
I bid you all a very fond farewell
我向大家说声再见


评论
热度(51)
©阳光轻笑 | Powered by LOFTER